! من نمرده ام ولی ای کاش مرده بودم

روز شنبه نزدیکای سه بعد از ظهر بود لباسهامو پوشیدم حس قریبی داشتم  نامه ای نوشتم و توی کیف لب تاپم گذاشتم ( از خانواده ام خد احافظی کردم) رفتم به پدر مادرم بگم من رفتم بیرون که پدرم گفت مرکز شهر نرو خطرناکه گفتم نه همین اطرافم ازشون خداحافظی کردم ولی بغض تو گلوم بود به هر زحمتی بود طبیعی جلوه دادم واومدم بیرون خودم رو به سر جمالزاده رسوندم بسته بود عده ای واستاده بودنند سنگ پرت میکردنند و شعار میدادند نزدیک تر رفتم پنجاه نفری میشدند چندتا دختر بودنند که سنگ جمع میکردنند میدادند بقیه پرت کنند من هم مشغول شدم دیگه تعداد نیروهای انتظامی وبسیجی زیاد شده بود تصمیم گرفتیم بریم  انقلاب به هزار بدبختی خودمون رو رسوندیم تو شانزده اذر قیامت بود همین که رسیدیم سه تا موتور سوار بسیجی از کوچه در اومدند جلومون ریختیم روشون زدیم نمی دونم فکر کنم یکیشون مرد یا بیهوش شد متوراشون  رو خرد کردیم پنج نفرشون غرق در خون بودند بیسیم و چوب و اسلحه شون رو بعضی ها برداشتند در همین حین محاصره شدیم توسط یگان ویژه و چندتا بسیجی خیلی زدنمون نمیدونم توصیف کنم ولی انقدر من کتک خوردم که دیگه چیزی رو حس نمیکردم چند بار بالا اوردم  چششام جایی رو نمی دید یادم میاد همه رو زمین افتاده بودیم خیابون با خون یکی بود نمی دونم ولی شک ندارم چند نفر مردند ! یه دختره کنار من افتاده بود به زحمت میگفت کمک بسختی نگاش کردم و گریه ام گرفت همه رو کشوندن تو پیاده رو دیگه چیزی رو نفهمیدم ! بعد که چششام رو باز کردم دیدم تو یه خونه ایم سه تا پسر ویه دختر بودیم  همهمون رو خوابونده بودند یه باره دیدم یکی گفت خوبی پسرم دیدم یه  مرد نسبتا کهن سال اونور نشسته نمی دونستم حرف بزنم دوباره چیزی رو نفهمیدم تا صبح فردا بود که از صدای صحبت بقیه بیدار شدم تموم بدنم درد میکرد بچه ها میپرسیدند ما کجاییم که همون مرده با خانومش داشتند توضیح میدادن که شما رو جلو خونه ما ریخته بودند ما همه چیز رو از پشت پنجره میدییم همین که ریختنتون جلو درمون سریع دخترم دررو باز کرد و چهارتاتون رو که به در نزدیک بودید کشوندیم تو خونه میگفت چندتا از نیرهای انتظامی هم دیدند ولی چیزی نگفتند ! بهمون غذا دادند لباس هامون رو شستند یکی یکی رفتیم حموم لباسهای من که پاره بود چون پشتم کلا زخم بود پیرهن پاره پاره شده بود وچسبیده بود به بدنم به هزار بدبختی زیر دوش کندمش  بقیه هم تقریبا مثل من بودند تا روز دوشنبه ظهر اونجا بودیم که پدرم با اژانس اومد سراغم من و اون دختر با یکی از پسرا اومدیم خونه ما که اونها هم تا روز سه شنبه خونه ما بودند و راهیشون کردیم رفتند ! اونها هم دانشجو بودند از بچه های دانشگاه  باهاشون در ارتباطم حالشون بهتره. من هم بعد از یک هفته استراحت بهترم فقط شبها اذیت میشم ازبدن درد خوابم نمی بره !  صورتم کلا سیاه شده پشتم پوستش تقریبا رفته دوتا انگشتم ضرب دیده سرم هم شکسته که همش فدای خاک پاک ایران  باز هم میرم یه کم که بهتر شدم .دیشب با هزار زحمت رفتم پشته بون چندتا شعار دادم حالافعلا  دست کم  این از دستم بر میاد.چندتا عکس از خودم گرفتم تا ببینید بعد شرمم اومد… ! مادرم خیلی گریه کرد ولی گفتم مادر اونها که مرده ند پس چی من که زند ه ام هنوز؟ که جوابی داد که الان هم میخوام بنویسم اشکهام در اومد .گفت من بخاطر حال مادراشون ناراحتم . ! هیچ وقت محبت اون خانواده رو فراموش نمیکنم نه من بقیه هم همینطور خودشون ناراحت بودند که نتونستند اونهای دیگه رو بیارن تو خونه ! ولی از محبتی که کردند بارها گریه کردم . من نمرده ام ولی ای کاش مرده بودم و صحنه کشتن ندا رو نمیدیدم ! …از دوستانی که تواین چند روز پیغام گذاشتند و نگرون بودند هم خیلی ممنونم  زنده باد ایران !  ودر اخر هم یه بسیجی جیره خوار بدبخت این پیغام رو گذاشته زیر اخرین مطلبم  با اسم و میل قلابی از این  کامنت میشه فهمید که چقدر اینها بدبخت و خوار و ابلهند “چی شد ا.ن ها؟ چرا هیچکدومتون نرفتین از رءیس ا.ن ها موسوی و خاتمی و کروبی دفاع کنین؟ همه از موسوی برگشتند حتی زنش که میخواد طلاق بگیره. موسوی اگه ناظران صندوق هاشو دنبالش راه می انداخت بیست برابر بیشتر از این چند نفر روز شنبه شما میشد. حتی ناظران صندوق های موسوی هم برگشتند چون فهمیدند که او و طرفداران احمقش جملگی ا.ن ان د.”

48 Comments

Filed under Uncategorized

48 responses to “! من نمرده ام ولی ای کاش مرده بودم

  1. me

    نباید مردم را رها کرد در خیابان با سازماندهی و بودن رهبران در جلو مردم به راحتی کودتا قابل شکست هست

  2. داريوش

    دوست عزيز برات آرزوي سلامتي مي كنم. سعي كن به مبارزه مسالمت آميز روي بياري. اين جنبش براي پيروزي به تو (و همه ما) احتياج داره. البته مي دونم كه اين بي شرفها حركت مسالمت آميز و غير مسالمت آميز حاليشون نميشه و همه رو مي زنن ولي خوب طبيعيه كه اگه حركت خشني بكني اونها هم وحشي تر ميشن و خداي نكرده بلايي سرت ميارن.
    به اميد پيروزي.

  3. محمد

    درود بر تو که جانت را فدای میهنت می کنی

  4. mohammad

    salam
    man esmeto nemidonam va nemishnasamet alanam sydnyam delam baraton mitape ey kash jaye to eyn sadato dashtam ke be khater IRAN kotak bekhoram
    behet eftekhar mikonam be khoda shoma baese ghororo eftekharid mano bebahshid age hame mibinan hamaton bebakhshid chon ta chand vaghte pish romon nemishod begim irani hastim vali be lotf shoma alan hame migim irani hastim va ba ghoror saremon ro bala migirim
    khoda hefzeton kone hamatono
    be omid iran azad
    zende bad IRAN,mosavi,khatami va azadi

  5. باعث تاسف است. البته این داستان‌های تلخ حکایتگر روح‌های بزرگ ایرانی نیز هست. همین جهانی ارزش دارد. درود بر روح پاک ایران و ایرانی

  6. مهدی

    سلام به دوست عزیزی که احساس مشترکی باهاش دارم
    تا اونجایی که یادم میاد تو هر برنامه و همایشی که از سال1375 تو تهران بر علیه سیستم فاشیستی اسلامی بود از سخنرانیهای دکترسروش ، بزرگداشت طالقانی ،بازرگان، جنایات کوی دانشگاه ، 16 آذر وخلاصه هرجایی که می تونستم می رفتم. یه بغضی تو گلوم بودو هست که نمی تونم نسبت به اینهمه دسیسه وظلم به ایران و ایرانی آروم باشم . تو بعضی از درگیریها سرم شکست توبعضی دیگه کتک مفصل می خوردم . از بد روزگار پدرم از جبهۀ مقابل بود و تو خونه هم آرامش نداشتم چون ازینکه بابام اینقدر ابله بود هم ناراحتیم چند برابر می شد .بعضی اوقات ساعتها با هم بحث می کردیم وخیلی ساده بگم اون ازدرک ساده ترین مفاهیم انسانی عاجز بود درست مثل رهبر ابلهش وهر بار می گفت این کشور مال امام زمانه اگه مخالفی برو گمشو . تو اون سالها که اوج دورۀ جونیم بود به هر دری می زدم که یه همصدا پیدا کنم بی فایده بود انگار همه خواب بودن . سر خورده بودم از اینهمه بی وفایی روزگار و رفقای نامهربون که نابودی و زوال ایران عزیز و نمی دیدن. کوله بارم و بستم و زدم به سفر و 4 ساله که از ریشه هام جدا شدم یه کنج دنیا مشغول زندگیم ولی به موسوی رای دادم هفتۀ پیش تصمیم گرفتم برگردم وراهی روکه سالها فریادشو میزدم دوباره پی بگیرم شاید بنظر شعاری بیاد ولی من پیه همچی رو بتنم مالیده بودم و خودمو میشناسم که تنها چیزی که دارم جونمه که برای ایران میدمش. چندروز پیش از خواهرم شنیدم که در خونۀ پدریم بروم بستس وبابام هنوز حتی بعد از ترک بچه هاش هنوز میگه مملکت مال امام زمونه . ببین من چی میکشم که یکی ازین فاشیستا بابامه

  7. sadeq_6980

    سلام حلال زاده ی به تمام معنا چند روزی بود تو این فک بودم که یه مطلبی رو توی بالاترین بفرستم یه سراغی ازت بگیرم درسته که زیاد منو نمیشناسی ولی عضو بالاترینم با همین ایدی و همیشه تمام مزالبتو خوندم
    از دیشب تصمیم گرفتم یه مطلبی بنویسم که کسی ازت خبر داره یا نه نمیخواستم تو وبلاگم بنویسم چون تعطیلش کردم فعلا رفتم تو فیس بوک عضو شدم که هر کاری کردم نتونستم مطلب بفرستم رفتم زیر همون لینک معروف 700 امتیازیت یه چیزایی نوشتم که کسی جوابمو نداد
    رفتم زیر یه لینکی که از فیس بوک ازسال شده بود به بالاترین پرسیدم چطوری مطلب ارسال کنم که باز نشد زدم خوابیدم
    امروز از ظهر تا الان انرژی نداشتم توی بالاترین رفتم خودمو تو فیس بوک جا بندازم بعد مطلبمو بنویسم یکی از بچه ها اومد پیشم گفتم ماجراتو بهش همین چند دقیقه پیش گفتم غیب شده میخام یه مطلبی دربارش بنویسم رفتم توی لینکای ارسال شدت که نشونش بدم که غیب شدی یکهو دیدم نوشته ای من نمرده ام ولی کاش می مردم غافلگیر شدم گفتم بابا چه حلال زاده همین الان حرفشو میزدم یکهو پیداش شد خلاصه خیلی خوشحالم که زنده ای و هستی و باز میتونیم از مطالب جذابت استفاده کنیم خدا نکنه تو بمیری
    همین تمام

  8. از لندن

    به وجود امثال تو افتخار می کنم هم وطن. به امید پیروزی

  9. ava

    nemidonam chi begamm, vali faghat inke paye tak taketono az in rahe dor mibosam va khyli narahatam az inke hich kari az dastam sakhte nisttt,, kashki manam mitonestam be Iranam baraye azadi khedmat konam

  10. خوب می شی نگران نباش. خواستم دو تا غلط املایی برات بگیرم: غریب رو غین می نویسند و بوم یا بام با میم هست نه با نون.

  11. Shiny

    We’re so proud of U & we Love U…

    Shiny
    USA

  12. محسن

    غریب نه قریب

  13. raha

    douste aziz,khili moteasefa shodam az khandane in etefagh.omidvaram har che zoudtar be salamati kamel dast biyabi.va dir nist rouzi ke azadiye irane aziz ra jashn khahim gereft….

  14. alireza

    agha be khoda negaranet budam .
    khoda ro shokr ke saalemi.
    bayad sabr dasht . na omid nashim.
    be omide pirozi
    salamat bashi refigh
    ya hagh

    • blondisecret

      ممنون علیرضا دوست خوبم کامنت قبلیت رو دیدم خیلی ممنونم از لطفت اگه وبلاگ یا سایت یا فیس بوک داری برام بنویس

  15. Shadene

    Dooste aziz,

    Ma iranihaye door az vatan be shoma eftekhar mikonim wa delemoon ba shomast ( har lahze wa har ja). Kolle donya midoone ke melate iran ba hich melate keshwaraye dige ghabele moghayese nistan choon ke ma rishe darim har chi ham ke be saremoon awoordan wa too saremoon zadan wali natoonestan ke risheye maroo bezanan.

    man be onwane yek irani har rooz baraye shoma doa mikonam wa bedoonid ke ma ghadre in khoonhaye rikhte shode be na haghoo midoonim wa nemizarim ke pay mal beshe.

    BE OMIDE AZADIYE IRAN

  16. دوستان
    آرامش خودتان را حفظ کنید!
    با احساسی عمل کردن راه به جایی نمی برید.تنها سودش را ولی امر مسلمین جهان خواهد برد.ایجاد اتاق فکر های قوی و تحلیلهای واقع بینانه و مدیریت بحران لازم است و بس

  17. Mandana

    we need people like you.Dont put ur life in the hands of these evils.You should be alive to see the day we see them being beaten up to death by Brave Iranians!

    • blondisecret

      ممنونم ماندانای عزیز شما لطف دارید بخدا این کامنت ها رو که میخونم اشک هام میاد .شما چقدر خوبید من هم مثل بقیه ایرونیها کاری نکردم شما هم باشی انجام میدی .اگه فیس بوک داری ادرست رو واسم بزار .

  18. ali

    شجاعت شما ها که ایران مندید و مبارزه می کنید رو میستاسیم

  19. koel

    dorod be sharafet.omidvaram zodtar dictatoran nabod beshan bedaste hameie ma.

  20. samane

    سلام
    خوشحالم که حالتون خوبه.
    من هم اون روز با مادرم و برادرم اومده بودیم. ما سر آزادی – خوش بودیم.
    راستش خیلی ترسیده بودم.
    اما یه چیزی میخواستم بگم. تو این قسمت نوشتید “همین که رسیدیم سه تا موتور سوار بسیجی از کوچه در اومدند جلومون ریختیم روشون زدیم نمی دونم فکر کنم یکیشون مرد یا بیهوش شد متوراشون رو خرد کردیم پنج نفرشون غرق در خون بودند”.
    میخواستم بپرسم چرا زدید؟ اونها شروع کردن به زدن یا شما؟
    آخه من عقیده دارم اون روز اگه مردم تحمل میکردن و مثل روزای گذشته به تظاهرات سکوت ادامه میدادن، آتو دستشون نمیفتاد که جوونای مردم رو بکشن.
    البته با اون شرایط شاید من هم اگه جرأتم بیشتر بود دست به همچین کاری میزدم.
    الآن که از اون محل رد میشم یا گارد و بسیجی میبینم، یاد اون روز میفتم و نفس تنگه میگیرم.

    • blondisecret

      دوستم اگه درگیر نمیشدیم خوب اونها اومدند که درگیر بشند یه باره رودررو شدیم ! باید تو اون شرایط میبودی که منظورم رو خوب میفهمیدی ممنون از نظرت

  21. leily

    ma pyrozim chon hagh ba mast.man digar az mardaneman naomid shode bodam va emroz be donya migam be mardanemon eftekhar mikonam.

  22. وحيد

    سرباز ميهن زنده باشی
    افتخار همه ی ما ايرانی ها هستی
    تو…ندا…و نداها!!!
    خاک پاهاتون سرمه چشم های ما
    کاش منم جونمو برای خاک وطنم بدم

  23. سکولار

    متاسفانه من در ایران نیستم که بتوانم به شما عزیزان کمک کنم ولی این داستانها چقدر مرا یاد زمان انقلاب 57 می اندازد. ما در یک کوچه بن بست بودیم و همیشه درب منزلمان را باز میگذاشتیم تا کسانی که فرار میکنند گیر نیفتند.چیزهای زیادی در آن روزها دیدم ولی هرگز چنین وحشیگریهایی را از گارد ویژه شاهنشاهی ندیدم. حتی من در جایی ندیدم که گارد ویژه ضد شورش متقابلا به سمت مردم سنگ پرت کند. امیدوارم که هرچه زودتر مردم حکومت را از این کودتاچیان بیرحم پس بگیرند

  24. Sam

    سلام بلوندی عزیز
    دمت گرم که اینهمه دل داری و انسانی. اما عزیزم نیازی نیست وقتی میخوای از خونه بری بیرون برای مبارزه؛ نیتت این باشه که برنمیگردی. منظورم اینه که این روجیه رو که من میمیرم برای وطنم؛ بگذار کنار. بذار طرفدارهای الف نون و دیکتاتور بزرگ چنگیز علی خان برای آزادی مملکت ما جونشون رو از دست بدن. ما برای مملکتمون جوونهای عزیزمون رو لازم داریم. همین ضربه هایی که به تو خورده و یه هفته تو رو اذیت میکنه؛ برای ما خیلی هزینه اس. سعی کنید با همون دوستانی که در ارتباط هستید گروه تشکیل بدید و اعتراض بدون خشونت راه بندازین. همون راه پیمایی 5 دقیقه ای یا الله و اکبر یا نرفتن به سر کار به بهانه اعتکاف از 15 تا 17 تیر یا مواردی از این قبیل که اخیرا آقای سازگارا دارن میگن. خودتون هم میتونین راههای خوب دیگه ای پیدا کنید. بدون خطر؛ فقط نشون بدید که هستین. همه جا رنگ سبز بپاشید. روی دیوار؛ روی عکسهای این احمقها و ….
    جون خودتون رو حفظ کنید لطـــــــــــــــــــــــفا. تو این مدت فکر کن و با دوستات هم بگو فکر کنن.
    موفق میشیم. شک نکن. اگه خواستی بهم ایمیل بفرست. خوشحال میشم

    • blondisecret

      دوست عزیزم ممنونم از محبتت ولی و سپاس از نظرت این کارها که گفتی رو داریم تقریبا انجام میدیم یه کم وقت لازمه تا همه منسجم بشیم نمی دونم راجب چی بهت امیل بزنم ولی خوشحالم از دوستی با شما ادم با داشتن هموطن های خوبی مثل شما دلش گرم میشه

  25. iran

    درود به تو جوان با شهامت و آن خانواده با غیرت که به شما کمک کردند
    به نظر من هم که از شما بزرکتر هستم و تجربه سال 57 رو هم دارم از حالا به بعد باید با تفکر بیشتر و احتیات بیشتر عمل کرد چون در بلند مدت تاثیر بیشتری دارد یکی از کارهایی که میتوان انجام داد همان کاری است که کودتا چیان در چند روز آینده شروع خواهند کرد آنهم شناسایی کسانی است که از آنها فیلم یا عکسی در وب موجود است یا فیلمهایی که خودشان گرفته اند حال ما باید همین کار را با آنها انجام دهیم بصورتی که هر عکسی از کودتا چیان در وب موجود است جمع آوری کرده و در چند سرور به نمایش عمومی بگزاریم تا آنها به اسم و آدرس و یا توسط بستگانشان شناسایی شوند با این کار آنها را به عنوان عاملین قتل عام مردم در جامعه معرفی میکنیم و موجب ایجاد عدم امنیت برای خودشان و خانواده آنها میشویم و این موجب ایجاد اختلاف در خانواده درجه یک و رسوایی در باقی فامیل خواهد شد توجه داشته باشید برای بهم ریختن جبهه مقابل باید حتی عکسهای ماموران و سربازان نیروی انتظامی هم در این مجموعه باشد تا در حرکتهای بعدی در دل آنها ترس از شناسایی موجب سرپیچی از دستورات و همراهی با مردم شود در این راه اگر هر کسی امکان عکس برداری از مامورانی که هماکنون در خیابانها هستند را دارد بی کار ننشسته و شروع کند به عکاسی تا یک آرشیو بزرگ از مزدوران در دید عموم قرار گیرد
    در انتها سلامتی شما جوانان با غیرت و شجاع را آرزومندم
    در ضمن من چون در بالاترین عضو نیستم این مطلب را در قالب یک طرح در بالاترین لینک کنید تا همه گیر شود

    • blondisecret

      ممنون از نظرتون این پیشنهاد رو چندتا از بچه ها تو بلاترین دادند و من دیدم که مردم همه با مبایلاشون عکس وفیلم میگیرند ! شک نکنید که هرکی که به روی مردم اسلحه کشیده فردا روزی جواب پس خواهد داد

  26. Maryam

    har rozamo ba boghzi baraye javanane vatan aghaz mikonam va in boghz ba khondan e mataleb o aks o film az vatan mitereke. dige taghat nadaram bebinam daste golaye vatanemon injor parpar mishan. Tahamolesh sakhte. Tajassome zakhmaye to va amsale to mesle khanjari ro ghalbhaye mast.
    faghat az shoma azizan khahesh mikonam movazebe khodeton bashid. Omidvaram salem o sarhal shahede be bar neshestane zahamatetan bashid. ya hagh!

    • blondisecret

      ممنون خانم مریم عزیز لطف شماست که باعث دل گرمی امثال من میشه. مرسی

  27. امیر

    درود بر شما که اسوه مردانگی و شهامتید
    با تمام وجود آکنده از خشم و کینه نسبت به کثافتهای بسیجی رژیم هستیم
    به خدا سوگند نخواهیم گذاشت که ا.ن. با خیال راحت حکومت کند وبسیجیهای مزدور را به سزای اعمال غیر انسانیشان خواهیم رساند.
    زنده و پایدار باشید

  28. شیوا

    سلام خیلی ممنون از مطالبتون،خدا رو شکر که سالمین.من هم شنبه در خیابان نزدیک ازادی بودم و زمانی رسید که بسیجی ها به راحتی به مردم تیراندازی می کردن و فقط خدا بهمون رحم کرد.در تمام این روز ها از خدا می خوام و ارزوم هست که ببینم این بسیجی های از خدا بی خبر و کسی که بهشون دستور میده به سزای اعمالشون برسن و مطمئنم که به زودی اون روز میرسه وجواب این همه ظلمی که داره در حق مردم و به خصوص جوون ها ،داده میشه

  29. neda

    Dorod bar shoma, kehshan rede pa ra gom kon va sarnakh beh in janian nadeh.
    Man ham katerate injorei ham az zamane shah daram ham az in vahshiha. dar ketabe “bazie sheitani” kandam, vegtikeh mojahedin Afganestan ra greftand, Mesr, Arabestane seoodi va cahnd keshvar-e mosalmane digar darbe zendan ra baz kardand, va kasani chon ahmadinejad va dostanash ra barie shahid shodan beh Afganestan ferestadand.
    Ei kash yek seda emshab beh oo begeh keh too baiad kodat ra az saktemane chandtageh bendazi paiin ta emame zaman zodtar zohoor kone.

  30. Mohammad

    سلام دوست من
    منم مثل تو توي اين تجمعات بودم ولي افتخار کشته شدن يا زخمي شدن در اين راه رو نداشتم.
    موقع خوندن مطالب و کامنت ها همينطور اشک ميريختم.
    بخشي از اشک ها به خاطر مظلوميت همه ايرانيان و بخشي ديگه ش به خاطر اين حس ميهن پرستي که وجود داره.
    انشاالله همه ايرانيان مطن پرست زنده و سربلند باشند.

    • Sam

      محمد جان کتک خوردن عزیزان برای همه ما دردناکه, اما تو رو به خدا از ذهنتون بریزید بیرون که این کتک خوردن یه لطفی برای شماست. هیچ آسیبی نباید به شما برسه, آسیب مال طرف مقابله. فکر میکنیم؛ تصمیم میگیریم؛ با هم عمل میکنیم و حتـــــــــما موفق میشیم. هزینه کردن مال طرف مقابله نه مال ما. روحیه داشته باش؛ من 100% مطمئنم که ما موفق میشیم فقط زمان میخواد و باید دوام بیاریم.

      یا علــــی

  31. خبرنگارغرغرو

    درود بر شرفت.
    وقتي تو اون فيلم اخراجي ها داشتند درباره گازها و مقابله با اثراتش و … توضيح ميدادند ما اصلا فكرشو نميكرديم كه يك سال بعد تو شرايطي مشابه اون قرار بگيريم.البته گاز بوي باقالي نميداد بوي نامردي يه مشت جوجه بسيجي و سردمدارانشون رو ميداد كه مارو منافق و فريب خورده و وطن فروش مي خوندن.لعنت بر كسي كه اين اسمو اوليت بار مطرح كرد و لعنت بر ا.ن و دارو دسته اش كه ميخوان تو 4 سال دوم رنگ وطن رو قهوه اي كامل كنند.

  32. سارا

    دوست عزیز ناامیدنشوهنوز راه درازی درپیش داریم فوتبال نیست که برنده وبازندش درجا معلوم بشه مهم اینه که آبروشون همه جا رفته هیچ جوره نمیتونن جمعش کنن

  33. آزادی

    جان من فدای مردم وطنم و شماها که دارید آینده این مملکت را می سازید مواظب خودتون باشید شماها آینده این مملکت هستید نباید به سادگی کشته شد کشتن هر کدام از این جوانان یعنی خاموشی جنبش پس باید زنده ماند برای مبارزه

  34. Ali

    zende bad iran o irani!

  35. ش.ع

    به این پاهای خسته و تن کبودت بوسه میزنم رفیق
    به دستای شجاعت
    به چشمای بیدارت
    شرمنده شماهام که زخمی نشدم این روزا
    ولی در حد توانم اومدم ، شعار دادم ، حرکت کردم و اعتراض
    شاید یکم به موقع فرار میکردیم
    خاک پاتم به مولا
    شرف رو شماها برام معنی کردید

  36. ali

    damet garm. kheily ba shahamaty. valy moragheb khodet bash . bara tadavom in rah ma be afrade bashamat va mihan parast mesl to ehtiaj darim. vali joone khodet ra nabayad be khatar bendazy. va ma ba fekremoon(chizi ke in ahmagh ha azash bi bahran)va hozuremoon inha ra be zanoo dar miarim. zende bad iran. zendebad yad va khatere neda va tamamy shohadaye javan in chand ruz.

  37. اشکان

    درود بر تو ای سرباز وطن
    درود برتو ای دلاور
    هرچند اعتقاد دارم هیچ عنصر خاکی لیاقت بوسه را ندارد اما تو از جنس خاک نیستی

    گرگها خوب بدانند، که در این ایل غریب گر پدر مرد،تفنگ پدری هست هنوز
    گرچه مردان قبیله همگی کشته شدند
    توی گهواره چوبی پسری هست هنوز
    آب اگر نیست نترسید، که در قافله مان دل دریایی و چشمان تری هست هنوز
    من هم مطابق عهدی که داشتم شنبه از میدان فردوسی تا میدان آزادی پیاده رفتم تا به گرگ بزرگ بگم وسعت تنفر دل کوچکم از تو، از تمام سیاهی روان تو و دژخیمانت بزرگ تر است.
    صدای زوزه گرگهارو میشنوید؟

  38. haleh

    دوست عزیزم،
    بد دردیه دوری از وطن و از دور این خبرها رو شنیدن. نمیتونم جلوی سرازیر شدن اشکم رو بگیرم. می‌دونم که نمی‌شه دیگه آروم نشست و نباید آروم نشست. اونها اینو میخوان و ما نباید بذاریم که اونا به آرزوشون برسان و ما رو به خونه برگردنن. حالا که اونا نمیذارن شما برید تو خیابون، این کاری که ما تو خارج از کشور باید بکنیم. ما تو برلین این کار رو می‌کنیم. هر هفته برنامه میذاریم و جای شما میریم تو خیابون و صدای شما میشیم که به دنیا بیگیم جوون ایرانی‌ چی‌ می‌خواد. جوون ایرانی‌ میدون آزادی چیه و می‌‌ایسته جلوی ظلم. ما با شما هستیم با همهٔ وجودمون. چیزی که الان مهمّه، اینه که همه با هر عقیده و تفکر سیاسی تو هر جای دنیا بشن صدای ایرانی‌ تو ایران، نه اینکه هر کسی‌ ارزوهای خودش رو بگه. زنده بمون برای ایران، دوست عزیز من.

    • blondisecret

      مرسی از شما شما پشت گرمی ما هستید .شک نکنید ما تا اخرش واستادیم حتی اگه بمیریم

Leave a Reply

