.هورا! برای نوشته های بی دلیل

من مُردهء نوشته هایی هستم که خودشان تولید می‌شوند؛ نه نوشته ی نان اند، نه  شهرت و سیاست و بند و بست. صریح و سلیس و بُرنده، بی‌حاشیه . نوشته های بی‌دلیل، مال آدم‌های بی‌دلیل اند، که برای این‌که حالا چرا افتاده‌اند به نوشتن هم لابد باید از خودشان پرسید.در این دنیای بی در وپیکر اینترنت هر چه بی دلیل بنویسی بی دلیل برایت هورا میکشند. وهرچه بادلیل بنویسی بی دلیل تنهایت میگذارند

پاورقی-/نوشته بی دلیل منظور :کثیف نوشتن در تناقض بودن.هوچیگری برای مطرح کردن خود

بگذار برای تو، که حالا این‌سطرها را می‌خوانی، چیزی بگویم

بالاترین را که میدانی لابد. همانجایی که لینک میکنند هر چیزی را _ اوایلش هر از چند گاهی مطلبی را میگذاشتم ولی کمتر کسی می خواند و حذف میشد و میرفت پی کارش.روزی  مطلبی بی دلیل نوشتم مثل اون تازه بدوران رسیده که نامش را جلوی تیترش میگذارد. _ مطلب هی امتیاز میگرفت و داغ شد .سیگاری را گوشه ی لبم روشن کردم و با خودم گفتم عجب! پس اینطور امتیاز میگیرند و هورا برایشان میکشند

تو، که این‌سطرها را می‌خوانی، فکر می‌کنی من دارم چندتا کلمه را به هم می‌بافم تا مثلا متنی برای لینک دادن ساخته شود؛ من، که دارم این‌سطرها را می‌نویسم، دارم زور می‌زنم که برای این هرشب-بدرقه چیزی بنویسم که یعنی «می‌فهمم چه روزهای تلخی داری…». اما نه تو می‌فهمی واقعا در دل این نوشته چی‌است، نه من می‌توانم  چیزی بنویسم که شایستهء روزگاربد سخت دیگری باشد. همه داریم با کلمات لاس می‌زنیم، و جایی‌دیگر، مردم دردها و غصه‌هایی دارند که حتّی یک‌لحظه هم نمی‌توانیم تصوّرشان کنیم، حتّی یک‌دم. ما به «بودن» ِ آدم‌ها عادت نداریم؛ هم‌این است که فقط می‌گوییم: «تو چرا همیشه غم‌گین می‌نویسی فلانی؟» و فقط می‌گوییم: «واقعا این نوشتهء آخری خیلی چسبید فلانی» و«درود به شرفت با این نوشتتت»ویا می‌گوییم: «راستی اون‌دفعه که نوشته بودی دیوار.. من چه خاطره‌ها از دیوار دارم… یادش به‌خیر …». تو واقعا به دیوار خورده‌ای؟ نه… فکر کن و باز به خودت بگو: تو واقعا به دیوار ِ راستکی خورده‌ای؟ والله اگر که خورده بودی، حالا اگر کمی محترم‌تر با نوشته های دیگران برخورد می‌کردی وبه چشمانت خیانت نمیکردی. چرا خودت را گول میزنی؟ _با اندیشه مطلب بخوان با اندیشه انتخاب کن با اندیشه رای بده با اندیشه هورا بکش وبا اندیشه زندگی کن

به هر دیگی که می جوشد میاور کاسه ای منشین

که هر دیگی که می جوشد در او چیزی دگردارد

ترازو گر نداری پس تو را زین ره زند هرکس

یکی قلبی بیاراید تو پنداری که زر دارد

مولانا

8 Comments

Filed under Uncategorized

8 responses to “.هورا! برای نوشته های بی دلیل

  1. پریسا

    بلوندی دلم میخواد لهت کنم اینجا نوشتم که حرمت بالاترین نشکنه . مث تو که نیستم. اصلا من رضایی، چی میگی تو ؟ الانم برات گزارش رد کردم . اه
    به حد کافی عصبانی هستم امروز

  2. mohamad

    عالی بود. چه قلم زیبا وروانی داری شما

  3. فریبا

    سلام بلوندی جان .درسته این چه وضعشه که هرچی چرت و پرت این رضایی مینویسه چند نفر براش دست میزنند. حالم از این نوشتهاش بهم میخوره .من نمی دونم بعضی ها شعور ندارند ببیند .اخه این چی مینویسه. شاید هم سواد ندارند

  4. مهسا

    خیلی خوب بود.مرسی

  5. علیرضا

    durod bar to !

  6. homa

    To all those dear friends who are balatarin members:please,please,please send links about planning for MOHARAM,do not waste your time on khomeini and his picture!!!what do we want to prove? yes,we are not his followers and are proud of it and I am happy that this taboo has been broken either by regim itself or the people(I’d rather the people did it)

  7. yekasi

    ببین خیلی‌ به رضایی فحش میدین ولی‌ خداییش از همتون کارش درست تره، من که با نوشتهاش حال می‌کنم

  8. vahid

    حق داری، ملت افسرده پادشاه شون دلقکان

Leave a Reply

